Follow Terug naar de homepage

First of all : oops, ja ik heb heel veel foto’s gemaakt in Praag. En 46 daarvan deel ik in dit artikel. Alsof dat nog niet genoeg beeldmateriaal is, heb ik ook nog een video gemaakt. Maar hey, het maakt me vrolijk om dit terug te kijken dus het is oke. haha.

Van de reis heb ik geen foto’s gemaakt, de reis was namelijk niet zo heel bijzonder. Om 6 uur s’ochtends vertrok ik vanuit Roosendaal met de trein naar Venlo, daar vertrok de bus naar Praag om 8:30. Het is een hele lange reis naar Praag want we waren pas om 10 uur s’avonds in het hotel. Onderweg was er weinig te zien, vooral heel veel bossen en natuur. Opzich was het mooi om te zien, maar voor mijn gevoel duurde de reis eeuwen.

Aangekomen in het hotel gingen we, Yorgia en ik, eerst onze koffers naar onze kamer brengen en vervolgens gingen we nog wat drinken. Ik nam een warme chocomel en daarna gingen we vrij snel slapen. Het was een lange dag geweest en we waren gewoon heel moe geworden.

0P7A9528

Het uitzicht vanuit onze hotelkamer was trouwens prachtig, allemaal lampjes en we keken uit op Chodov, een winkelcentrum dat vlak naast ons hotel lag.

0P7A9533

De eerste dag begon in het hotel met een ontbijt, ik moest wel een beetje wennen aan het eten in Tsjechi√ę want het smaakt heel anders dan het eten in Nederland. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo heel lekker en nam vooral fruit, yoghurt en cruesli. Wat helemaal prima is, want ik genoot er uiteindelijk alsnog van.

De bus zette ons de eerste dag af in het centrum, waar we gelijk allemaal mooie plekken zagen. In de ochtend liepen we mee met een gids die ons de stad liet zien, waardoor we gelijk veel meekregen van de geschiedenis van de stad. Ik heb helaas niet alles kunnen onthouden omdat ik ook heel druk bezig was met mijn camera en het rondkijken haha, maar ik vond het wel heel erg indrukwekkend.

We liepen de eerste dag vooral door de jodenwijk en ook de klok hebben we bekeken.

0P7A9551

0P7A9574

0P7A9577

De welbekende klok van Praag, we hebben gekeken hoe de klok sloeg maar om eerlijk te zijn vond ik dat niet zo heel speciaal. Heel veel mensen stonden te kijken naar hoe 30 seconden lang een aantal poppetjes gingen draaien. Ik vond het ontwerp van de klok wel prachtig, de gebouwen in Praag zijn allemaal erg oud maar ze zijn in zo’n goede staat. Ik vind het echt prachtig.

0P7A9581

En opnieuw : Kyra aan de latte. Dit was in een cafeetje naast de klok, we hadden een heel goed uitzicht over het plein vanuit hier.

0P7A9595

0P7A9607

0P7A9617

Een foto vanuit de wc van winkelcentrum Chodov, waar we die avond nog naartoe gingen. We waren op de terugweg vanuit Chodov een beetje verdwaald maar zelfs dat is allemaal goed  gekomen haha.

0P7A9619

De tweede dag

Helaas was het weer op deze dag iets minder goed, maar daarom niet perse minder leuk. Er was een bommelding in Praag waardoor onze bus helaas later was op de bestemming van de dag, de bestemming was trouwens de Burcht.

Hierover heb ik eigenlijk niet zoveel te zeggen, want de foto’s zeggen over het algemeen al genoeg. Prachtige gebouwen, prachtige kunst en een prachtig uitzicht.

0P7A9622

0P7A9675

0P7A9679

0P7A9683

Zijn de straatjes in Praag niet waanzinnig schattig? Kijk al die kleurtjes en mooie gebouwen, ik word er helemaal blij van.

0P7A9685

Vervolgens bezochten we ook nog een kerk, helaas weet ik niet meer hoe deze kerk heet dus mocht iemand het weten kun je het altijd achterlaten in de comments.

0P7A9689

0P7A9696

In de kerk was een soort museum met kleren voor het kinneke Jezus, allemaal kleertjes die met de hand gemaakt waren. Zo mooi!

0P7A9703

0P7A9704

0P7A9705

0P7A9707

0P7A9708

Ik heb zelfs de John Lennon muur gezien! En als John Lennon liefhebber moest ik daar toch even de ultieme toeristen foto maken.

0P7A9712

0P7A9716

0P7A9725

0P7A9735

Later die dag gingen we ook nog met de kabelbaan naar de eifeltoren, de kabelbaan kon je trouwens gewoon in met je dagkaartje (die maar 4 euro koste) voor het openbaar vervoer. Praag is zo goedkoop!

Oke, op deze foto lijkt het misschien niet zo hoog. Maar voor iemand met hoogtevrees, voelde dit toch wel heel erg hoog. We liepen omhoog met de trap en het waaide heel hard, niet echt een pretje maar het uitzicht was het helemaal waard.

0P7A9738

0P7A9759

0P7A9766

0P7A9767

En nog een foto van de terugweg en een van de gele bloemenvelden.

0P7A9770

En dat waren dan alweer de foto’s. Maar ik heb ook nog een video gemaakt, wooho!

Hopelijk vonden jullie het leuk om mijn avonturen in Praag te lezen.